Naschoolse opvang verdieping

Meer informatie over naschoolse opvang

Wat doen we tijdens de naschoolse opvang?

Tijdens de naschoolse opvang werken we aan een thema dat over maximaal zes bijeenkomsten wordt uitgediept. Kunstbeleving en creativiteitsontwikkeling staan hierin centraal. Ondanks dat de thema’s tot in detail zijn uitgewerkt staat vooraf nog niks vast, want kinderen sturen de richting van het proces. Het proces is daarmee een weerspiegeling van de energie en wensen van de kinderen. De docent houdt hierbij de grote lijnen in de gaten, zorgt voor een rustige en geconcentreerde omgeving.
Elk thema begint met een inleiding in de vorm van een verhaal. Vervolgens gaan kinderen aan de slag met creëren en onderzoeken van hun binnenwereld en hun kijk op het thema.

“Juf, ik houd niet van het bos en het verhaal van de Gruffalo vindt plaats in het bos!” Beteuterd stond het kind naast de docent die vlak daarvoor het thema introduceerde. Op dat moment startte de dialoog. “Waar houdt jij van? Zou het verhaal ook op jouw favoriete plek kunnen plaatsvinden?”
Het kind klaarde op en zei, “Ja hoor, want ik houd van voetbal en de Gruffalo zou best op voetbalveld kunnen wonen!”

Onze visie

Hoofd- en bijzaken

In onze hedendaagse maatschappij leren kinderen al snel de wereld te ordenen. Kinderen leren razendsnel hoofd- van bijzaken te scheiden. Bij Verbeelderij leren wij uw kind dat die zogenaamde bijzaken eigenlijk de jus is over de aardappelen. Wij leren kinderen zien dat deze bijzaken een verrijking is van hun wereld. Zoals de eerste vlinder die je in het voorjaar tegemoet fladdert.

Kunst is niet vrijblijvend

Beeldentaal is net zo exact als de taal van de woorden. Dit betekent dat je je binnenwereld onderzoekt en dat naar buiten komt wat jouw gevoel vertelt. Als dat niet direct lukt probeer je het opnieuw.

bezoek www.goudvisje.nl

Aanmelden en kosten

Voor aanmelding voor naschoolse opvang en voor een indicatie kosten verwijzen we u naar de website van het Goudvisje.
Via ons contactformulier vindt u meer inhoudelijke informatie over deze unieke vorm van naschoolse opvang.

Sophie vraagt, “Kijk er zit een gaatje in mijn werk, is dat erg?” Het antwoord van de docent is helder: “Was dit je bedoeling?” “Nee eigenlijk niet, zegt Sophie.
“Dan is dat dus een ander verhaal dat je eigenlijk wilde vertellen. Zullen we het opnieuw proberen? Kijken of het je nu wel lukt?”